Askar Atashafrooz

Associate Professor

Update: 2025-03-03

Askar Atashafrooz

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی / گروه روانشناسی

P.H.D dissertations

  1. شناسایی مؤلفه های اجتماعی، هیجانی و شناختی مرتبط با بازی های رایانه ای برخط گروهی و مقایسه متغیرهای استخراج شده در دانش آموزان نوجوان گیمر و غیرگیمر شهر اهواز
    سعید بنائی زاده 1403
  2. مقایسه تأثیر آموزش تنظیم هیجان (ERT) و مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر نظم جویی هیجانی، خودانتقادی، خودتوانمندسازی اجتماعی و افزایش تحمل پریشانی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم دارای رفتارهای پرخطر شهر بهبهان
    سكینه جهانی 1403
  3. رابطه علی الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان خواهی با وابستگی به فضای مجازی از طریق نیازهای اساسی روان شناختی با نقش تعدیل كنندگی جنسیت در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد
    مرجان عربانی 1403
  4. طراحی و آزمون مدل سبك های فرزندپروری، ادراك از محیط كلاس و ذهن آگاهی با آداب گریزی و دلزدگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان خرم بید با نقش میانجی خردورزی و امیدتحصیلی
    مجید جعفری 1403
  5. تحلیل چندسطحی رابطه ادراك مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی كلاس، كیفیت تدریس معلم، راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان و مهارت های مطالعه ریاضی با هیجانات پیشرفت و عملكرد ریاضی در دانش آموزان پایه نهم
    آرش اخش 1402
  6. مقایسه اثربخشی روش تحریك فراجمجمه ای مغز با استفاده از جریان الكتریكی مستقیم و برنامه یكپارچگی حسی حركتی بر كاركردهای اجرایی و هیجان های تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
    فاطمه مهرولی 1402

Master Theses

  1. اثربخشی برنامه خودنظارتی بر انگیزش تحصیلی، تفكر انتقادی و حل مسئله در نوجوانان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش¬فعالی
    سیده اكرم خادمی 1403
  2. مقایسه كاركردهای اجرایی(حافظه فعال، میزان توجه و بازداری پاسخ) دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه با شاخص توده بدنی متفاوت در شهر مسجدسلیمان
    سیما مرشدی 1403
  3. رابطه علی انسجام و انطباق خانوادگی با فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم با میانجیگری حس تعلق به مدرسه و سرمایه روانشناختی
    راضیه الاله 1403
  4. مقایسه ی اثر بخشی آموزش تفكر انتقادی و آموزش مهارت حل مسئله ی اجتماعی بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی نوجوانان دختر شهرستان آبدانان
    حسین سجادیان 1402
  5. مقایسه تأثیر روشهای بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) و آموزش دقیق (PT) بر توجه، حافظه فعال، مهارت خواندن و مهارت نوشتن كودكان دیرآموز دوره ابتدایی
    فاطمه غزالی 1402
  6. تدوین بسته آموزشی فرزندپروری مبتنی بر دایره امنیت و بررسی تأثیر آن بر خودكارآمدی والدگری، استرس فرزندپروری و تاب‌آوری مادران دارای كودك دچار اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
    مژده اطاقی 1402
  7. رابطه علی جو آموزشی خلاق و متغیرهای فناورانه با تمایل به آموزش مجازی در دوره پساكرونا با میانجی گری رضایت از آموزش مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
    نیلوفر سراج پور 1402
  8. رابطه علی بین رضایت از آموزش مجازی و خشنودی از زندگی تحصیلی با میانجی¬گری عواطف و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
    نرگس روغنی 1402
  9. رابطه علی پیوند والد- نوجوان با میزان استفاده از شبكه های اجتماعی مجازی از طریق كیفیت زندگی و ارتباط با همسالان در دانش آموزان دختر
    دنیا اسعدی 1401
  10. مقایسه اثر استرس حاد و مزمن بر حافظه، فعالیت حرکتی و رفتار شبه افسردگی در موش صحرایی بالغ
    مهرناز غلامی 1400
  11. رابطه علی سبک های والدینی و احساس وانمودگرایی با میانجی گری عزت نفس و مهارت های خودتنظیمی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
    فریده اوركی كوه شوری 1400
  12. مقایسه عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی و نگرش تحصیلی کودکان دوزبانه دارای معلم همزبان و ناهمزبان با زبان مادری در مقطع ابتدایی شهر اهواز
    ابوذر فتاحی اصل 1399
  13. تاثیر صدای سفید بر یادگیری واژه های جدید، حافظه فعال دیداری و توجه انتخابی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان باوی
    سعید بنایی زاده 1398
  14. اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظه فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی دانش آموزانکلاس دوم ابتدایی در شهر اهواز
    فاطمه عسكری 1398
  15. مقایسۀ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر یک زبانه و دو زبانه پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز
    روح الله درخشان فر 1395

     The purpose of this study was to compare monolingual and bilingual male and female students in terms of creativity, emotional intelligence and academic performance. The population of the study was consider of all male and female sixth grade elementary students of Ramhormoz city in 1394-95 academic year. The samples of research was consist of 140 monolingual and bilingual boys students, and 140 monolingual and bilingual girls students who were selected in multistage random method. For collecting the data we use Abedi's creativity questionnaire (1372), Bradberry and Greaves's emotional intelligence questionnaire(2005), the final grade point average for all courses of the first academic year(as a measure of academic performance) and Read And Write lesson's average(as a measure of Persian performance).Data were analyzed by using the multivariate variance. The results showed that the amount of creativity (and its components) is more in bilingual than monolingual, but between emotional intelligence (and its components), there is no significant difference in monolingual and bilingual. Also the amount of overall academic performance and Persian performance is more in bilingual than monolingual. In addition, the results showed that the amount of creativity and emotional intelligence in girls is more than boys. However, there is no significant difference in academic performance between boys and girls.