روانشناسی تحول دینداری
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: ghmaktabi@scu.ac.ir | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: دکتر غلامحسین مکتبی |
نیمسال تحصیلی: اول | گروه: روانشناسی | دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: روانشناسی تحول دینداری | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: تخصصی | ||
هدف کلی:
| ||
اهداف یادگیری: -شناخت نظریه های تحول دینی -توانایی نقد نظریه های تحول دینی | ||
رفتار ورودی:
| ||
مواد و امکانات آموزشی:
| ||
روش تدریس:
| ||
وظایف دانشجو:
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی:
| ||
منابع درس:
|
هفتة یکم (............................... تا ............................) ماهیت و قلمرو روانشناسی تحول دینی |
هفتة دوم (............................... تا ............................) مراحل تفکر دینی از کودکی |
هفتة سوم (............................... تا ............................) مراحل ایمان از کودکی تا نوجوانی |
هفتة چهارم (............................... تا ............................) معنویت و ارتقاء تحول مثبت نوجوان |
هفتة پنجم (............................... تا ............................) مراحل رشد دینداری و هویت دینی |
هفتة ششم (............................... تا ............................) رشد تجربه دینی در کودکان |
هفتة هفتم (............................... تا ............................) دلبستگی و تحول معنوی در دوره کودکی و نوجوانی |
هفتة هشتم (............................... تا ............................) نظریه های عرفانی و تفسیری رشد دینداری |
هفتة نهم (............................... تا ............................) تحول شخصیت و معنویت |
هفتة دهم (............................... تا ............................) دیدگاهی تحولی در باب ابعاد جهت گیری دینی مدو و کاهو |
هفتة یازدهم (............................... تا ............................) تحول معنوی و تحول مدنی |
هفتة دوازدهم (............................... تا ............................) جریان های فلسفی در تعلیم و تربیت و تحول معنوی |
هفتة سیزدهم (............................... تا ............................) رابطه بین تحول معنوی و اخلاقی |
هفتة چهاردهم (............................... تا ............................) تحول معنوی و فرایندهای هویت |
هفتة پانزدهم (............................... تا ............................) الگوهای ناظر به چگونگی ارتباط بین باورهای دینی کودک- بافت اجتماعی |
هفتة شانزدهم (............................... تا ............................) تحلیل و تبیین پژوهش های روانشناختی رشد دینی در ایران |