رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: دوم جلسه: 1 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با هدف و ضرورت مطالعه رفتار سازمانی، معرفی سرفصلها و موضوعات مرتبط با درس | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم رفتار، رفتار سازمانی 2- اهمیت آشنایی مدیران با رفتار سازمانی به منظور درک علل رفتار کارکنان در سازمان 3- آشنایی با مباحث و سرفصلهای درس | ||
رفتار ورودی: آشنایی با تئوریهای مدیریت | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی | ||
وظایف دانشجو: انتخاب موضوع برای کنفرانس و ارائه آن + تهیه مقاله | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس + مقاله | ||
منابع درسی: 1- رفتار سازمانی: استفن رابینز و جاچ 2- رفتار سازمانی: شرمر هورن، آزبورن و هانت
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 2 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با نظریه های ارتباط | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با اهمیت ارتباطات در ابعاد مختلف فردی و سازمانی 2- آشنایی با نظریه های ریاضی ارتباط (نظریه شانون و ویور، نظریه سایبرنتیک) 3- کاربرد این نظریه ها در سازمانهای آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی:
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 3 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با نظریه های اجتماعی ارتباط | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با نظریه های دیویی، مید و پارک 2- نظریه های اجتماعی معاصر و نظریه برلو 3- کاربرد این نظریه ها در سازمانهای آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 4 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با نظریه های انسانی ارتباط | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با نظریه های انسانی ارتباط (نظریه های ساختاری و کنشی، نظریه تعادل، نظریه های شناختی و رفتاری، تئوریهای سازمانی ارتباط)2- کاربرد این نظریه ها در سازمانهای آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1- نظریه های ارتباطات: دکتر فرهنگی |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 5 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با ارتباطات بین فردی | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با انواع ارتباطات 2- ابعاد مختلف ارتباط 3- موانع ارتباطی 4- عوامل مهم در برقراری ارتباط موثر | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1- مبانی ارتباط انسانی: رابرت بولتون 2- ارتباطات انسانی: دکتر فرهنگی
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 6 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با ادراک انسان | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی بامفهوم ادراک 2- عوامل موثر در ادراک 3- ویژگیهای ادراک شونده 4- ویژگیهای ادراک کننده 5- موقعیت ادراکی 6- تاثیر ادراک در رفتار سازمانی | ||
رفتار ورودی: آشنایی با روانشناسی عمومی | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 7 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با انگیزش | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم انگیزش 2- تئوریهای انگیزش (نظریه های محتوایی و فرایندی) 3- عوامل موثر در انگیزش کارکنان در سازمانها بویژه سازمانهای آموزشی | ||
رفتار ورودی: آشنایی با روانشناسی عمومی | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 8 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با فرهنگ و جو سازمانی | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم فرهنگ، فرهنگ سازمانی 2- نظریه های فرهنگ سازمانی 3- عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی 4- مفهوم جو سازمانی و تفاوت آن با فرهنگ سازمانی 5- عوامل موثر بر جو سازمانی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 9 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با قدرت و سیاست | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم قدرت و اختیار 2- انواع قدرت در سازمان 3- عوامل قدرت 4- مفهوم سیاست 5- رابطه قدرت با سیاست 6- رفتارهای سیاسی در سازمان | ||
رفتار ورودی: آشنایی با کلیات جامعه شناسی | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 10 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با گروه | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم گروه 2- انواع گروه 3- اهمیت گروهها در سازمان 4- مفهوم تیم و کار تیمی | ||
رفتار ورودی: آشنایی با جامعه شناسی | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 11 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با مدیریت تعارض | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم تعارض 2- نظریه های تعارض 3- عوامل ایجاد تعارض در سازمان 4- مدیریت تعارض | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 12 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تغییر | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با مفهوم تغییر 2- نظریه های تغییر 3- عوامل تغییر در سازمان 4- مدیریت تغییر | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 13 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با رهبری | ||
اهداف یادگیری:1- تعاریف رهبری 2- نظریه های رهبری 3- انواع رهبری 4- عوامل موثر بر رهبری در سازمان | ||
رفتار ورودی: آشنایی با اصول مدیریت | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 14 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تصمیم گیری | ||
اهداف یادگیری:1- تعاریف تصمیم گیری 2- نظریه های تصمیم گیری 3- سطوح و انواع تصمیم گیری | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 15 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با اخلاق در سازمانها | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با تعاریف اخلاق 2- اخلاق در کار و سازمان 3- فواید اخلاق در کار 4- مدیریت اخلاق در سازمان | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: ارائه کنفرانس | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 16 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: رفتار سازمانی در سازمانهای آموزشی | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: برقراری ارتباط بین مطالب و مباحث با مدیریت در سازمانهای آموزشی | ||
اهداف یادگیری:1- بازنگری در ادراک رفتار افراد 2- ملاحظات ارتباطات فردی و سازمانی 3- عوامل انگیزشی، سیاسی، فرهنگی در سازمانها بویژه سازمانهای آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس | ||
منابع درسی: 1
|