ارزشیابی اثربخشی آموزش
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 1 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تعاریف و مفاهیم ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- آشنایی با تعاریف ارزشیابی 2- تفاوت مفهوم ارزیابی در تعاریف مختلف 3- تفاوت ارزیابی با ارزشیابی 4- مفهوم ارزشیابی آموزشی 6- مفهوم ارزشیابی برنامه آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: انتخاب یک الگوی ارزشیابی و ارائه کنفرانس ، تهیه گزارش ارزیابی واحد آموزش یک سازمان | ||
شیوه آزمون وارزیابی: آزمون تشریحی+ کنفرانس+ گزارش ارزیابی | ||
منابع درسی: 1- ارزشیابی آموزشی: عباس بازرگان 2- ارزشیابی برنامه های آموزشی: اباصلت خراسانی 3- Educatuional Evaluatuion: Stafil Bimm |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 2 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تعاریف و مفاهیم ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- تعریف جدید بیم از ارزشیابی 2- تعریف شایستگی، بها، پاکدامنی، امکان پذیری، یمنی، اهمیت، انصاف برنامه.3- اهمیت و ضرورت ارزشیابی 4- عناصر برنامه آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 3 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تعاریف و مفاهیم ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- تاریخچه ارزشیابی آموزشی 2- تکوین مفهوم ارزشیابی 3- هدف نظام ارزشیابی آموزشی 4- نقش و کاربرد ارزشیابی آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 4 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تعاریف و مفاهیم ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- تعریف برخی مفاهیم مرتبط با ارزشیابی آموزشی (آزمون، سنجش و اندازه گیری، ملاک، نشانگر، استاندارد) 2- معیارهای ارزشیابی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 5 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با تعاریف و مفاهیم ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- ترکیب (عناصر) یک برنامه ارزشیابی از نظر فینک 2- کیفیت 3- کیفیت آموزشی 4- ارزشیابی از کیفیت آموزش | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 6 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- انواع الگوهای ارزشیابی آموزشی 2- الگوی پاتریک 3- هدف الگو4- مراحل اجرای الگو 5- محاسن و محدودیتهای الگو 6- الگوی انتقالی هالتون 7- تفاوت این الگوها با یکدیگر | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 7 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- الگوی بازگشت سرمایه 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 8 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- الگوی تعالی کیفیت 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 9 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- الگوی سیپ 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 10 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری: - الگوی اعتباربخشی 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 11 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- الگوی ارزیابی مشارکتی 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 12 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری:1- الگوی فراارزشیابی 2- هدف الگو 3- مراحل اجرای الگو 4- محاسن و محدودیتهای الگو | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 13 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری: مقایسه الگوهای مختلف ارزشیابی از نظر هدف، مخاطب، کاربرد، پیامد | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 14 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: آشنایی با مفهوم اثربخشی | ||
اهداف یادگیری: آشنایی با مفهوم اثربخشی، اثربخشی آموزشی، مفهوم کیفیت و کیفیت آموزشی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 15 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: مهارت در ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری: بررسی و ارزشیابی برنامه آموزشی یک سازمان (ترجیحا یکی از طرحهای آموزشی آموزش و پرورش) | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: مطالعه و بررسی نظام آموزشی یک سازمان و ارائه گزارش ارزشیابی از آن برنامه | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |
ادرس ایمیل: sshahi@scu.ac.ir | مرتبه علمی: استادیار | نام ونام خانوادگی استاد: سکینه شاهی |
نیمسال تحصیلی: اول جلسه: 16 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده:علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: ارزشیابی اثربخشی آموزش | دوره تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره: | ||
هدف کلی: جمع بندی مفاهیم و الگوهای ارزشیابی | ||
اهداف یادگیری: 1- ارزشیابی به مثابه یک سیستم 2- لزوم آگاهی از اهداف و شرایط اجرایی هر الگو 3- طراحی و بکارگیری یک الگوی ارزیابی بر اساس تقاضا 4- فراارزیابی از ارزشیابی | ||
رفتار ورودی: | ||
مواد و امکانات آموزشی: پاور پوینت | ||
روش تدریس: سخنرانی و نمایش پاورپوینت | ||
وظایف دانشجو: | ||
شیوه آزمون وارزیابی: | ||
منابع درسی: |