Faculty Members

Back

طراحی دوره های آموزشی در سازمان ها

 

آدرس ایمیل:

مرتبة علمی:   دانشیار

نام و نام خانوادگی استاد:    عبداله پارسا

نیمسال تحصیلی: 1 98

 

گروه:  علوم تربیتی

دانشکده:  علوم تربیتی و روانشناسی

تعداد واحد: 2

نام درس: طراحی برنامه های آموزشی در سازمان ها

 دورة تحصیلی:    دکتری مدیریت آموزشی

 

جایگاه درس در برنامة درسی دوره:  اصلی - تخصصی

هدف کلی:

آشنایی با تعاریف، مفاهیم، انواع دوره های آموزشی و اصول طراحی و اجرای دوره های آموزشی در سازمان ها

اهداف یادگیری:

آشنایی با مفاهیم و تعاریف آموزش نیروی انسانی و مفاهیم مرتبط مانند سرمایه انسانی و ..

آشنایی با انواع دوره های آموزش کارکنان و ویژگی ها و مزایا و محدودیت های هر کدام

آشنایی با مفهوم سازمان یادگیرنده، مدیریت دانش و سایر مفاهیم مرتبط و نظریه های مربوطه

آشنایی با الگوها و  روش های نیازسنجی آموزشی

آشنایی با روش های مختلف آموزش ضمن خدمت کارکنان

آشنایی با الگوهای طراحی دوره های اموزشی کارکنان

آشنایی با الگوهای ارزشیابی آموزشی در دوره های آموزش کارکنان

 

رفتار ورودی:

آگاهی دانشجویان از مفاهیم و اصول  برنامه ریزی آموزشی، نظریه های سرمایه انسانی و مدیریت منابع انسانی

مواد و امکانات آموزشی:  کلاس درس، ویدئو پرژکتور

 

 

روش تدریس:  سخنرانی و پرسش و پاسخ همراه با ارائه گزارش های تحقیق دانشجویان

 

 

وظایف دانشجو:

مطالعه مفاهیم طرح شده در کلاس درس

مشارکت در مباحث و گفتگوهای کلاس

مطالعه و تهیه گزارش های خواسته شده

ارائه نتایج گزارش تحقیق خود در کلاس درس

ارائه فایل گزارش خود برای ارزیابی به استاد

شرکت در امتحان پایان نیمسال

 

شیوه آزمون و ارزیابی:

آزمون کتبی پایان نیمسال ( تشریحی)

ارزیابی کار عملی مرتبط با ارائه یکی از الگوهای طراحی فرایند آموزش در دوره های توانمندسازی کارکنان 

ارزیابی مشارکت در مباحث کلاسی

حضور مستمر و فعال

 

منابع درس:

مدیریت آموزش سازمانی  محمد قهرمانی

آموزش جامع سازمانی  با رویکرد آموزش بزرگسالان  زهرا صباغیان و سهیلا اکبری

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة یکم

(23/6/98 تا 29/6/98)

 

طرح مقدمات و آشنایی با مفاهیم اولیه

 

هفتة دوم

(30/6/98 تا 5/7/98)

ارائه تعاریف و مفاهیم مختلف  و کلیات آموزش کارکنان و  سایر مفاهیم مرتبط

 

هفتة سوم

(6/7/98 تا 12/7/98)

انواع آموزش های سازمانی و مزایا و محدودیت های هر کدام

 

هفتة چهارم

(13/7/98 تا 19/7/98

بیان اصول مرتبط باآموزش سازمانی

هفتة پنجم

(20/76/98 تا 26/7/98)

معرفی سازمان یادگیرنده، مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و ارتباط آنها با آموزش کارکنان

هفتة ششم

(27/7/98 تا 3/8/98)

نیازسنجی آموزشی، الگوها و روش ها

 

هفتة هفتم

(4/8/98 تا 10/6/98)

طراحی دوره های آموزشی در سازمان ها

 

هفتة هشتم

(11/8/98 تا 17/8/98)

فرایندهای آموزش کارکنان

هفتة نهم

(18/8/98 تا 24/8/98)

ادامه فرایندهای آموزش کارکنان

 

هفتة دهم

(25/8/98 تا 1/9/98)

اجرای دوره های آموزشی

هفتة یازدهم

(2/9/98 تا 8/9/98)

ارزشیابی دوره های آموزشی، الگوها و اصول و وقواعد

 

هفتة دوازدهم

(9/9/98 تا 15/9/98)

ادامه ارزشیابی دوره های آموزشی، الگوها، اصول و قواعد

 

هفتة سیزدهم

(16/9/98 تا 22/9/98)

توسعه آموزش سازمانی

ارائه گزارش تکلیف عملی توسط دانشجویان

هفتة چهاردهم

(23/9/98 تا 29/9/98)

چشم انداز آموزش سازمانی

ارائه گزارش تکلیف عملی توسط دانشجویان

هفتة پانزدهم

(30/9/98 تا 6/10/98)

ارائه گزارش تکلیف عملی توسط دانشجویان

هفتة شانزدهم

(7/10/98 تا 13/10/98)

جمع بندی مباحث نیمسال