شیوه های اصلاح رفتاری - شناختی
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: ghmaktabi@scu.ac.ir | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: دکتر غلامحسین مکتبی |
نیمسال تحصیلی: اول | گروه: روانشناسی | دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: شیوه های اصلاح رفتاری - شناختی | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: تخصصی | ||
هدف کلی:
| ||
اهداف یادگیری: -شناخت دیدگاه های کلاسیک و معاصر در مداخلات رفتاری- شناختی -شناخت مشکلات هیجانی-رفتاری بر مبنای مدل شناختی -شناخت مداخلات شناختی- رفتاری در مشکلات هیجانی کودکان و نوجوانان
| ||
رفتار ورودی:
| ||
مواد و امکانات آموزشی:
| ||
روش تدریس:
| ||
وظایف دانشجو:
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی:
| ||
منابع درس:
|
هفتة یکم (............................... تا ............................) مباحث اساسی، شامل ارتباط میان شناخت،هیجان و رفتار |
هفتة دوم (............................... تا ............................) حافظه و نقش آن در رفتار و هیجان |
هفتة سوم (............................... تا ............................) توجه و نقش آن در رفتار و هیجان |
هفتة چهارم (............................... تا ............................) کارکردهای اجرایی و نقش آنها در رفتار و هیجان |
هفتة پنجم (............................... تا ............................) آشنایی با مداخلات شناختی رفتاری CBT موج اول و دوم و سوم |
هفتة ششم (............................... تا ............................) مداخلات شناختی و رفتاری در کودکان |
هفتة هفتم (............................... تا ............................) مداخلات شناختی و رفتاری در نوجوانان |
هفتة هشتم (............................... تا ............................) مقایسه و نقد و بررسی پیشرفت مداخلات رفتاری-شناختی |
هفتة نهم (............................... تا ............................) فراخوانی افکار و مفروضه ها |
هفتة دهم (............................... تا ............................) ارزیابی و چالش با افکار |
هفتة یازدهم (............................... تا ............................) ارزشیابی مفروضه ها و قواعد
|
هفتة دوازدهم (............................... تا ............................) پردازش اطلاعات و خطاهای منطقی |
هفتة سیزدهم (............................... تا ............................) تکنیک های پردازش هیجانی |
هفتة چهاردهم (............................... تا ............................) اصلاح و تغییر نیاز به تایید طلبی |
هفتة پانزدهم (............................... تا ............................) درمان طرحواره محور |
هفتة شانزدهم (............................... تا ............................) بررسی و چالش با تعریف های شناختی |