اعضای هیات علمی

بازگشت

روانشناسی تربیتی- مبانی- اصول و نظریه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه شهید چمران اهواز

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

طرح درس ویژة درس‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس ایمیل:  ghmaktabi@scu.ac.ir

مرتبة علمی: دانشیار

نام و نام خانوادگی استاد:

دکتر غلامحسین مکتبی

نیمسال تحصیلی: اول

گروه: روانشناسی

دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی

تعداد واحد:   2

نام درس: روانشناسی تربیتی- مبانی- اصول و نظریه ها

دورة تحصیلی:  کارشناسی ارشد

جایگاه درس در برنامة درسی دوره: تخصصی

هدف کلی:

 

اهداف یادگیری:

-تسلط بر اهداف و قلمرو روان شناسی تربیتی

-شناخت یادگیرندگان با در نظر گرفتن تفاوت های فردی: از نظر فرهنگی/ زبانی، رشد شناختی و جنسیت

- درک نقش معلم در برانگیختن یادگیرندگان و یکپارچه سازی فعالیت های آموزشی و مدیریت کلاس

-توانایی مقایسه و نقد نظریه ها و پژوهش های روانشناسی تربیتی

 

رفتار ورودی:

 

مواد و امکانات آموزشی:

 

روش تدریس:

 

وظایف دانشجو:

 

شیوه آزمون و ارزیابی:

 

منابع درس:

 

 

 

 

هفتة یکم

(............................... تا ............................)

معرفی اهداف و قلمرو روانشناسی تربیتی

هفتة دوم

(............................... تا ............................)

شناخت ابعاد شناختی و اجتماعی یادگیرندگان  

هفتة سوم

(............................... تا ............................)

شناخت ابعاد عاطفی، اخلاقی و رفتاری یادگیرندگان   

هفتة چهارم

(............................... تا ............................)

نظریه های کلاسیک هوش

هفتة پنجم

(............................... تا ............................)

آشنایی با نظریه های گاردنر

هفتة ششم

(............................... تا ............................)

آشنایی با نظریه هوشی استرنبرگ   

هفتة هفتم

(............................... تا ............................)

آشنایی با نظریه هوش موفق

هفتة هشتم

(............................... تا ............................)

انگیزش بر اساس نظریه های انسان گرایی

هفتة نهم

(............................... تا ............................)

انگیزش بر اساس نظریه اسناد  

هفتة دهم

(............................... تا ............................)

انگیزش بر اساس نظریه هیجان های پیشرفت پکران  

هفتة یازدهم

(............................... تا ............................)

ارائه مقالات کاربردی با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی

 

هفتة دوازدهم

(............................... تا ............................)

ارائه مقالات کاربردی در زمینه انگیزش یادگیرندگان  

هفتة سیزدهم

(............................... تا ............................)

مدیریت کلاس با تاکید بر جو مدرسه و کلاس درس  

هفتة چهاردهم

(............................... تا ............................)

ارائه مقالات کاربردی در زمینه خود تنظیمی یادگیرندگان

هفتة پانزدهم

(............................... تا ............................)

تاثیر انتظار معلم و تعامل موثر در کلاس درس

هفتة شانزدهم

(............................... تا ............................)

آشنایی با یادگیری مشارکتی و کاربرد آن در آموزش و یادگیری