روانشناسی تربیتی- مبانی- اصول و نظریه ها
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: ghmaktabi@scu.ac.ir | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی استاد: دکتر غلامحسین مکتبی |
نیمسال تحصیلی: اول | گروه: روانشناسی | دانشکده: علوم تربیتی و روان شناسی |
تعداد واحد: 2 | نام درس: روانشناسی تربیتی- مبانی- اصول و نظریه ها | دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: تخصصی | ||
هدف کلی:
| ||
اهداف یادگیری: -تسلط بر اهداف و قلمرو روان شناسی تربیتی -شناخت یادگیرندگان با در نظر گرفتن تفاوت های فردی: از نظر فرهنگی/ زبانی، رشد شناختی و جنسیت - درک نقش معلم در برانگیختن یادگیرندگان و یکپارچه سازی فعالیت های آموزشی و مدیریت کلاس -توانایی مقایسه و نقد نظریه ها و پژوهش های روانشناسی تربیتی
| ||
رفتار ورودی:
| ||
مواد و امکانات آموزشی:
| ||
روش تدریس:
| ||
وظایف دانشجو:
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی:
| ||
منابع درس:
|
هفتة یکم (............................... تا ............................) معرفی اهداف و قلمرو روانشناسی تربیتی |
هفتة دوم (............................... تا ............................) شناخت ابعاد شناختی و اجتماعی یادگیرندگان |
هفتة سوم (............................... تا ............................) شناخت ابعاد عاطفی، اخلاقی و رفتاری یادگیرندگان |
هفتة چهارم (............................... تا ............................) نظریه های کلاسیک هوش |
هفتة پنجم (............................... تا ............................) آشنایی با نظریه های گاردنر |
هفتة ششم (............................... تا ............................) آشنایی با نظریه هوشی استرنبرگ |
هفتة هفتم (............................... تا ............................) آشنایی با نظریه هوش موفق |
هفتة هشتم (............................... تا ............................) انگیزش بر اساس نظریه های انسان گرایی |
هفتة نهم (............................... تا ............................) انگیزش بر اساس نظریه اسناد |
هفتة دهم (............................... تا ............................) انگیزش بر اساس نظریه هیجان های پیشرفت پکران |
هفتة یازدهم (............................... تا ............................) ارائه مقالات کاربردی با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی
|
هفتة دوازدهم (............................... تا ............................) ارائه مقالات کاربردی در زمینه انگیزش یادگیرندگان |
هفتة سیزدهم (............................... تا ............................) مدیریت کلاس با تاکید بر جو مدرسه و کلاس درس |
هفتة چهاردهم (............................... تا ............................) ارائه مقالات کاربردی در زمینه خود تنظیمی یادگیرندگان |
هفتة پانزدهم (............................... تا ............................) تاثیر انتظار معلم و تعامل موثر در کلاس درس |
هفتة شانزدهم (............................... تا ............................) آشنایی با یادگیری مشارکتی و کاربرد آن در آموزش و یادگیری |