طرح درس روانشناسی اجتماعی کاربردی کارشناسی
برای دسترسی به طرح درس اینجا را انتخاب کنید.
برای دسترسی به طرح درس اینجا را انتخاب کنید.
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
آدرس ایمیل:morteza_omid@scu.ac.ir | مرتبة علمی: دانشیار | نام و نام خانوادگی: استاد:مرتضی امیدیان |
نیمسال تحصیلی:: اول 1400-99 | گروه:: روانشناسی | دانشکده::: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد:2واحد | نام درسر: روانشناسی اجتماعی کاربردی | دورة تحصیلی: کارشناسی |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: اصلی
| ||
هدف کلی: آشنایی و کاربرد مفاهیم روانشناسی اجتماعی در مسائل زندگی روزمره مانند رفتاهای محیط گرا، بهداشت، تصمیم گیری های اقتصادی، رفتار سیاسی و فرهنگ پذیری و رفتار با مهاجران است.
| ||
اهداف یادگیری: از دانشجو انظار می رود تفاوت ها و شباهت های روانشناسی اجتماعی کاربردی و بنیادی را توضیح دهد. از دانشجو انتظار می رود اهداف و نقش های مختلف یک روانشناس اجتماعی کاربردی را شرح دهد. از دانشجو انتظار می رود 4 حوزه نظری ادراک اجتماعی، نفوذ اجتماعی، روابط اجتماعی و رفتار جامعه گرا را به صورت کاربردی با نمونه هایی شرح دهد . از دانشجو انتظار می رود نقش روانشناسی اجتماعی را در تصمیم های اقتصادی توضیح دهد. از دانشجو انتظار می رود روش ها و قوانینی را برای رفتارهای اقتصادی در خرید و فروش برمبنای روانشناسی اجتماعی ارائه دهد. از دانشجو انتظار می رود روابط بین جوامع میزبان و مهمان در فرآیند مهاجرت در زمان فعلی را توضیح دهد. از دانشجو انتظار می رود براساس مدل های موجود از روابط بین جوامع میزبان و مهمان الگویی برای جامعه خود توصیه کند. از دانشجو انتظار می رود نقش روانشناسی اجتماعی را در بهبود رفتارهای محیط گرا توضیح دهد. از دانشجو انتظار می رود بر اساس الگوهای موجود پیشنهاداتی را به منظور حمایت از محیط فراهم سازد. از دانشجو انتظار می رود سهم روانشناسی اجتماعی در پیشگیری از بیماری ها و ایجاد رفتار سالم شرح دهد. از دانشجو انتظار می رود به کمک نظریه ها و مدل های موجود در روانشناسی روش هایی را برای ارتقای رفتار سلامت پیشنهاد دهد. از دانشجو انتظار می رود نقش روانشناسی اجتماعی در مطالعات سیاسی و ابعاد مختلف آن توضیح دهد. از دانشجو انتظار می رودبراساس الگوهای موجود رفتار مردم را در جریان تصمیم گیری های سیاسی و رای دادن پیش بینی کند.
| ||
رفتار ورودی: دانشجو برمفاهیم روانشناسی اجتماعی در درس پیش نیاز مربوطه مسلط باشد. | ||
مواد و امکانات آموزشی: پورپوینت، ماژیک و وایت بورد، کتاب و اینترنت.
| ||
روش تدریس: سخنرانی، مباحثه، پرسش و پاسخ
| ||
وظایف دانشجو: پیش مطالعه موضوعات هر جلسه، جستجوی پژوهش های مطرح شده، پاسخ به پرسش های پایان هرفصل به عنوان تکلیف در طول ترم و مطالعات منابع جدید.
| ||
شیوه آزمون و ارزیابی: آزمون کتبی مشتمل 14 نمره و 6نمره برای انجام تکالیف مربوطه در طول ترم منظور می گردد.
| ||
منابع درس:
روانشناسی اجتماعی کاربردی، شناسایی و مدیریت مشکلات اجتماعی، مولفان لیندا استگ، آبراهام پی، بانک و تالیب روتن گاتن، ترجمه و تألیف:: دکتر مرتضی امیدیان، محمد حسن انوری تفتی، انتشارات دانشگاه یزد |
ه